måndag 12 april 2010

oh dear...

Sitter på balkongen i vårsolen. En kopp kaffe på bordet ocg datorn i knät, solglasögonen på och vinden i håret. Underbart. Den bultande och ständiga huvudvärken gör mig dock påmind om denna årstids baksida. POLLEN. How I hate... Höll på att gå under på jobbet igår av mitt huvud, kom hem vid halv åtta käkade lite sen däckade jag kl halv nio. Sov till halv två då jag vaknade och förvirrat undrade vart jag var, insåg att det är lika bra att somna om. Vaknade halv nio i morse och mådde då mycket bättre. I ungefär en timme. Sen kom den tillbaka. Huvudvärken. It's killing me. Ingenting hjälper. Har tagit värktabbletter, allergitabletter, vilat, varit ute och gått, vilat, städat balkongen, ätit, vilat, druckit kopiösa mängder vatten...and so on.. men nej. Den hänger i som ett gissel.
Väntar just nu på att Andreas ska komma hem med bilen så jag kan åka till stallet och rida. Ser framemot en lugn ridtur i solen. Komme antagligen bli Bråk och tjafs om vi egentligen ska lämna gårdsplanen och sedan under tvång rida ut för att att avsluta på ridbanan. Orkar inte det idag.

På lördag är det exakt tre veckor tills vi åker till Mallis. Åhåhåh ska bli såå underbart att få sol och bad och bli (förhoppningsvis) brun!

Helgen spenderades mestadels på jobbet, därav min lediga måndag. Vi var också och bowlade med André och Alexandra i lördags, jag förlorade, men det var okej, blev full..haha. Sen spelade vi kort och drack drinkar hemma hos André.

Har ställt ut mitt lilla bonsaiträd på balkongbordet idag så det skall få andas lite vår och se riktig sol. Det ser ut att gilla det.

Försöker fundera ut en lösning till att kunna åka till Halmstad helgen efter vi kommer hem från Mallis. Mamma ska nämligen ha sin 50års fest då. Vet att hon skulle bli väldigt ledsen om jag inte kunde komma. Skulle jag också bli. Men det är ju satansdyrt med bensin och måste fixa hästvakt..men men det får ordna sig...

Nu kom min baby hem, kanske ska umgås lite..

2 kommentarer:

Åsa sa...

Give the horse to me!! Kostar nada :-)

Tina sa...

Hej Hanna

Pappa betalar bensinen, han har ju en mack.

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
mind less, make money.