söndag 16 november 2008

16/11-08

söndag v. 46. sextonde november tvåtusenåtta. eller tjugohundraåtta? tvåtusenåtta känns bättre. tvåtusentalet. tjugohundratalet. vilket är rätt? finns det rätt och fel? Rätt och fel upphör att existera då vi skall lite till människors moral. Omoral kan ej finnas då varje människa har sin egen moral att utgå ifrån. Etik? Ja etik är en helt annan fråga. Etik och moral går hand i hand men är två helt skilda saker.



Ska jag då nu fortsätta min harang om etik? Nej. Jsag skonar er från den..till nästa gång.



Om jag hade haft en världskarta hade jag krypit ner i ena hörnet av denna, tagit med mig en sax, och klippt bort mig själv och seglat iväg som på en flygande matta. Iväg..långt,långt iväg från november rusk, mörker, hävdelsebehov och anpassning.



Sådär, nu är skygglapparna på igen, siktet inställt på ytlighet och en ljusblå verklighet som inte finns på riktigt, trycka ner de återkommande gnagande tankarna långt ner i novemberleran.


Wheres your head at?

Inga kommentarer:

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
mind less, make money.