torsdag 20 november 2008

hampus min storebror har blivit far!

Japp. Nu e de klart. Alwin Söderman (ett mycket bra piratnamn!) har kommit till världen och ligger väl nu som bäst och suger ut näring genom tutten på sin mor.


Ja han ser ut såhär, om man får tro jönköpingslänslandstings hemsida.
Alla jag pratat med om att jag blivit faster har skrattat och frågat om jag inte känner mig gammal nu? Eh, Linis är 10 år. och faster... Vi blev fastrar samtidigt. Så borde inte då HON känns sig gammal? jag är väl i lagom faster ålder?
Ja annars har det inte hänt nå vidare mycket idag, har jobbat och sen trodde jag att jag hade kvällen i stallet och åkte dit men jag hade tagit fel på da så jag vände hemåt igen. PÅ vägen hem var det nån cowboy som hade kört av vägen. Det var en bil som hade stannat för att hjälpa till att dra upp den lilla toyota corollan som låg i dikeskanten och såg hjälplös ut. Jag fick en sån där konstig känsla av att jag skulle stanna och erbjuda min hjälp vilket jag gjorde, de sa jaa.. kasnke och frågade om jag hade 4hjulsdrift (såklart att jag har) och sa att de var väldigt snällt av mig de skulle bara försöka en sista gång. Då hoppade mirakulöst nog bilden upp på vägen igen och de tackade mig (MIG! haha) för hjälpen. En winwin situation för mig allttså. Jag fick massor av oförtjänt cred och behövde inte lyfta ett finger. fint de.

1 kommentar:

Linis sa...

Ursäkta?! Är jag TIO år? Tio år yngre än hampus... men tack för att ja ser så ung ut, känns skönt :)

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
mind less, make money.