lördag 14 februari 2009




Vibration under kudden, titta på telefonen "LINIS" ringer, hastig kik på klockan, 08.02, WTF???? hej blablabla, kallt, ute och går, blablabla, hemligt, hemligt. Samtalet bryts, jag somnar om förbannar min systers tidiga timme. Vibartion igen "LINIS" vad fan nu då?? Prata klart jaja nejnej mmhmm, mmhmm ah puss puss love you too. Snälla linis ring inte och väck mig klockan åtta en lördag. Det är INTE helt okej asså.

Upp och hoppa frukost i soffan med mamma och pappa, platta håret, in i bilen, upp till Jönköping, hem till Sara, ta en kaffe, in i bilen, köra till medimarkt, köpa minneskort, gå en snabb varuhus runda (varför har de LCDramar på sluttande hyllmetrar???) betala, in i bilen, köra hem, koka två ägg, ut till stallet, på med grejjer, in med Dovey i trailern, upp till Bäck, upp på hästen, rida fram, galoppigaloppi, ÅSa bygger, jag hoppar, skutt,skutt oj underbart roligt, släpa bort skiten, Dovey underbar som vanligt, in i bilen, köra till stallet, ut med hästen ut med grejjer, på med liniment och lindor, in i boxen, in till lilla för borsta kippa fixa, ut med fölis, ta kort, in med fölis, in i bilen, köra hem, in i duschen ut ur duschen, föna håret, åla i jeansen, på med sminket knack på dörren Hej ÅSa, in i bilen, åka till Värnamo, in på lilla krogen med mamma, resten av sällskapet försenat, beställa sprit, en Cuba Libre slurp, beställa mat, äta mat äta mat äta mat äta mat, fet mätt, cafelatte after eight, öl vin vatten, in i nästa bil åka hem, pappa halsar sprit ur en flaska (??) ut med honom, ut med oss andra, in i huset tappa upp ett glas rött, nu koppla av.

Nä men annars har lördagen varit ganska lugn såatteee....



Har fotat med nya Panasonic Lumix G1 idag också just det..




6 kommentarer:

Lindskan sa...

Valium?

Åsa sa...

Det har varit myysigt att ha dig hemma! Synd att det sker så sällan! Jag tog en fin bild på er. Puuuss!!

Hanna sa...

Lindskan?? Hmm, ja tack. Åsa ja jag vet jag är verkligen ALDRIG hemma :) men nu fick vi ju till det bra kramkramkram

Tina sa...

Guuuud va du måste ha stressat.Va kommer jag in i bilden.$$$ ?????Fredag skynda städa bädda rent till Hanna tända ljus, duger maten. Beställt fläskfile gorgonzola med allt va det betyder. Lagalaga. Maten färdig NÄR KOMMER HON???? Ridkläder på ojjj måste hon duscha? jajajaj. maten färdig. € ÄTA ÄTALasundrar jag??? NÄ Vi kommer över på ett glas vin.In till lasse oLotta .Hem sova upp mat jönköping nästa stallet mammma NÄÄÄÄe ssen haem lite vin ut på krogen ojj Jag är med Hanna jag orkar inte prata om denna helg Men ett väldans trevlgt barndop

Hanna sa...

Mamma du skriver som du tänker och då fattar man helt enkelt inte vad du menar! :) puss

munkstierna sa...

men herregud gumman!!!! man får ju hjärtinfakrt bara av att läsa detta inlägg....

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
mind less, make money.